Väčšina si zamieňa pojem zlepšenie s opravou. Berú to ako jeden význam slova a priraďujú opravu k zlepšeniu, lebo tiež vzniká zlepšenie voči oprave. Vo svete LEAN sa ale tieto dve slová rozlišujú a každé slovo má iný význam. Rozdiel v pojmoch je najlepšie vysvetlený na obrázku vpravo. Na začiatku dostaneme zariadenie, vec, proces fungujúci …
Čítať ďalej Oprava vz. Zlepšenie
ZAUJÍMAVOSTI
Spokojný zamestnanec
Spokojný zamestnanec nám nikdy neodíde zo zamestnania len tak bez nejakého dôvodu. Aby sme dosiahli ich spokojnosť je to všetko o zabezpečení ich potrieb. Naše potreby podrobne popísal pán Maslow v hierarchickej pyramíde potrieb. Pri jej študovaní mi tam stále unikali detaily a prepojenia na rôzne nástroje motivácie pre zamestnancov. Treba si uvedomiť, ze nestačí …
Čítať ďalej Spokojný zamestnanec
5S nie je upratovanie!
Jedná z najväčších chýb, ktoré robia LEAN špecialisti, ale aj manažéri je to že vysvetľujú svojim zamestnancom a kolegom nasledovné: 5S je poriadok a čistota alebo upratovanie. Je to prvá negatívna správa, ktorú dávate zamestnancom. Prečo je tomu tak? Je to preto lebo už od detstva máme vytvorený blok v mozgu a negatívny postoj či …
Čítať ďalej 5S nie je upratovanie!